lørdag den 9. oktober 2010

Dag 18 Dagen med multi besøg

Et godt solidt morgen måltid på Niels Juel Hotel - tak for et luksus ophold!
Efterfølgende tog jeg direkte ned til havnen for at se ud over Køge bugt, hvor mine tanker gik til Niels Juel og Iver Huitfeldt slaget ved Køge bugt. 


Juleakvavit i fint selskab. 300års minde dag
Fik fint fint morgen besøg på ruten, Martin Trolle og Thomas Mikael Schwartz af Danmark. Om man kan finde mere elegant selskab fra morgen stunden er tvivlsomt. 

Juleakvavit fik sig et strejf mandighed og autobahn på samme tid
10km senere sprang mit udvalg ud af busken, total overraskelse og mit vandre hjerte blev SÅ glad. Tak for support, ren fornøjelse. 

Her bliver juleakvavit beriget med lidt Frivillige Drenge Forbund. HURRA HURRA HURAA 
3km længere hende i dagens etape står min barndoms kammerat Bjarke med friske forsyninger til alle. Juleakvavit og jeg takker for støtten - Fantastisk du kom. 


En dejlig KØDoplevelse, man kender det. Jeg mente selv jeg kunne bidrage med et bar gode bøffer. 

Prøv at lur teksten..... Velhængt?
Selskabet forlod os 8km før mål og vi nev de sidste kilometer i solen. Vi stødte på byen Vor Frue en by blandt mange jeg ikke andet eksisteret. I byen kunne man bl.a. finde Vor frue Kirke og den fineste købmand med et vel assorteret udvalg af ispinde. 



En fin fornemmelse træder til når vi rammer Roskilde, 30km fra mål - slet ikke tosset. 
Snapsi og mig snuser lidt rundt i stræderne. 


Og ender naturligvis en af de vigtige steder Roskilde Domkirke som rummer 20Konger og 17 Dronninger.


Var også et smut forbi den nye statue af Lise Nøregaard - Vigtig spot!

Dagen sluttede med endnu et besøg hjemmefra, min mor kom forbi og havde taget mormor og morfar med - vidunderligt at se dem og tak forbi i kom og bakkede os op. Knus til jer alle tre!

En lille skygge trold holder min mormor i hånden 

Godnat bad til mig og snapsi - vi skal være helt klar til i morgen, det bliver stort.
GODNAT!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar