søndag den 3. oktober 2010

Dag 11 FYYYYYYYYYYYYN!

Få minutters skæv morgen start, sover over mig, er helt klistret efter at havde sovet uden dynebetræk, og nej, jeg er ikke sart, men det lugtede lidt af Tyskland. 

Kommer hurtigt på farten med et stykke cheddar ost i hånden. Ejeren af campingpladsen, forsikrer mig, at det er umuligt at gå fra spidsen af Kasser Odden og ned gennem Østerskov, nej - jeg skal tilbage af samme vej jeg kom fra, lidt ind i landet, og så rammer jeg hovedvejen til Frederica. Nul! jeg tager den direkte kompas retning gennem Østerskov om jeg så skal dingle mig fra træ til træ. 


2 Kilometer fra Frederica møder jeg en flok ældre pilgrimsrejsende. De vandrede fra kirke til kirke og undervejs må de ikke tale til hinanden. De føltes som en flok spøgelser der svævede igennem landskabet. Men der var ikke så meget helligt over drengene, dag jeg tog Jule Akvavitten frem for at tage et foto, så var der straks skæve smil, og en lille stemme ud af mundvigen "skal vi bytte?" - kvinderne tyssede kraftigt på dem, og puffede dem videre. Vi gav hinanden mande hilsen og de forsatte. 

God tur på rejsen
Med Fyn i baggrunden 



Byport til Frederica 

Det vandtårn og min bedste ven 



Så er det slut med Jylland og det føles meget underligt. Sender en stor hilsen til Sønder Jylland, vi tænker på jer!



Og jeg holder ekstra godt fast, det blæsten voldsomt. 


Med dette smukke motiv af asfalt fra Middelfart, siger vi tak for en dejlig og ikke mindst meget vigtig dag. 


Resten af eftermiddagen stod i familiens tegn, fik besøg af MOOOOOR :) Fik fjernet fokus en smule, ved hjælp af et lille café besøg på havnen, og en snak med mor. Dejligt igen med et lille besøg, det kan jeg leve højt på. 
Mor og søn
Og mor sørget for forsyninger, altid dejligt med 10kg ekstra i rygsækken :) :) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar