torsdag den 7. oktober 2010

Dag 15 HØJ bølgegang til Sjælland

Natten var lang på Hotel Villa Gulle, overnatnings faciliteterne var i tip top, men det var turen over bæltet jeg var spændt på, og ikke mindst tanken om at betræde Sjælland. Helt sygeligt at tænke på. Men morgen kom og jeg nået at nyde Nyborg lidt. 









Min kammerat skulle naturligvis dyppes i bæltet, vigtig detalje!




Så kom frelserne, jeg var henrykt !





Der var fint mandskab på kutteren Græsholmen. 
4 personer fra Korsør Marine forening, selveste formanden, 2 bestyrelsesmedlemmer og en kæk matros. Yderemere havde vi Kaptajn Kim og medhjælper og til sidst Søren fra Patchwork New Media.


Farvel til Fyn!





Og GODDAG til Storebælt, jeg har altid været søstærk, men det kom på en prøve idag!





Lærte at man aldrig fløjter på et skib, beklager! Jeg måtte stå matros ret bagefter.

 


Under overfarten stod Jule Akvavit sikkert oppe hos Kaptajn Kim, var dog oppe og kontrollere et par gange under overfart.








Alt i alt en fremragende overfart, men begrebet høj sø giver nu stor mening. 
Efterfølgende var vi et smut forbi Madam Bagger, hvor den stod på højbelagt med surt, lidt våde vare og naturligvis et par Aalborg Taffel Akvavit. 




Efter en times tid i hyggeligt selskab, forsatte turen til Slagelse. Søren joinet mig hvilket var en sand fornøjelse. Tak Søren for selskab!


farvel til Korsør 
 


Turen går til Ringsted i morgen - Se endelig forbi, jeg har brug for det. Men husk kage :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar