lørdag den 2. oktober 2010

Dag 10 Kyst jungle ved Vejle fjord

En dejlig nat på hotel Hedegaard er nu overstået, og turen gik videre ned til stationen hvor min far skulle have toget hjem. Min dag så forholdvis udfordrende ud, men det er jo det jeg kan lide. 
Hotellet har en meget fin historie tilbage til 1808....sludder 2008.



Turen i dag er en lang kyst vandring på 32km. jeg sætter mig selv visse krav på en dag som denne. 
1. kun en pause af længere varighed 15min eller bare gå blot gå 
2. skal under hele turen holde mig til kysten, koste hvad det vil. 
Det går næsten...
De første kilometer går ganske fint, der er fastbanet vej, hvilket jeg er godt træt af, men jeg slår hjernen fra. Eller har den overhoved været slået til?? 


Min bedste ven ved Vejle fjord bro
En enkel møzzer kunne det godt blive til 




Dagens etape går stille videre, og der er fantastiske steder jeg gør mine 3 minutters hvil. 






???
Min tur går stille videre, og inden jeg prøver at overleve langs kysten, møder jeg PIT HEGN shoppen som sælger, nej leger, nej.... hvad er det lige manden tilbyder?


Hej, jeg skal bare have 2 for i 1 time, ja jeg betaler kontant
Mit første længere stop på ruten var efter 17km - her møder jeg en gruppe lokale, som driver en kartoffel farm, hvor de stadig samler ved hånd pluk. De så ud til at hygge sig med det, men voldsom lang tid tog det. Jeg hjalp med en halv times tid. 



Resten af dagen står på video dagbog.......

Via min kyst vandring var jeg 600meter inde i Gårslev skov, det var de lokale kartoffelsamlere der viste mig vej...









Jeg når sikkert frem til Trælde Næs camping, jeg får et værelse i et gammelt bindingsværkets hus, helt fint og lækkert, ville dog havde været et hit, hvis man havde huske sengetøj samt tysk parlør til de 31 tyske kanaler. 

Som nævnt havde jeg en lang nat, hvor jeg prøvede at indsætte de videoer jeg havde fremstillet, men det så ud som så med internettet. 


Faldt nu hurtig i søvn og var på farten forholdvis tidligt. 
Godnat og adjøs!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar