torsdag den 7. oktober 2010

Dag 16 In the name of asfalt

Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive dagens etape. Men se med på kortet her.


Distance Slagelse - Ringsted 33km på gåben 
Det går så voldsomt meget lige ud af landevejen, at jeg næsten kunne ligge mig ned og dø! Så jeg var så lige ved at få et hjertestop, da vejen knækkede ved Sorø, men heldigvis gik det lige ud igen til Ringsted - Jesus! 
Tilgengæld var det min første dag med massere af regn. Så jeg manglede bare et spark i nyrerne så havde alt passet godt sammen. 
Så så Jersing, nu ikke så negativt, det hele gik rigtig godt og jeg oplevede en masse forskellige  former for spændende asfalt. 








Har tidligere nævnt at jeg føler mig meget træt og slidt, men humøret fejler nu ikke noget.
 Men for at beskrive det lidt nærmere, så er det ligegyldigt om jeg sover 9 timer, så står min krop først op kl. 12 mens benene allerede har gået de første 15km, super tjekket, men jeg ser bare så ramt ud. 
Jeg var forbi en Super bedst i Sorø, Skulle tanke vand, kom ind helt opkogt i hoved, poser under øjnene og et stabilt fuldskæg - der blev sendt de vildeste øjne efter mig. "Og hvad kan jeg så hjælpe dig med?" spørger medarbejderen i kiosken, hvor jeg går FORBI, altså jeg har slet ikke henvendt mig til hende. "Skal bare låne toilettet" - "Det kan du ikke før du har købt noget" :) Jeg må smile sødt og finde et andet sted...



Midt ud af tågen dukker min Far pludselig op - han kunne hører på min stemme i morges, at det hele var lidt surt. Og nu når han ikke var længere væk, kunne han lige give mig et visit, og gå de sidste 6km med mig. TAK igen Far for support!

Ingen kommentar til tungen. Far i baggrunden 


Endnu en overraskelse dukker op, min kammerat Jesper Dahl står klar til modtagelse ved Danhostel Ringsted midtby. Så efter café besøg alle tre, fandt Jesper og jeg en fin plads på Ringsted torv hvor Jesper havde taget et godt startkit med. 


Så smukt 
Tak for besøg Jesper, det var en sand fornøjelse 

2 kommentarer:

  1. Tak for hyggeligt samvær over STOREBÆLT igår . Det ser hyggeligt ud med roulade og guldbajer.Falder din vej forbi Jystrup mod Roskilde er der et måltid go`gammeldaws kromad på KUDSKEHUSET. Hilsen den knap så søstærke

    SvarSlet
  2. Kristian, du bliver nødt til at gå tilbage igen. Det kræver jo et seriøst afvænningskursus at skulle give slip på dine daglige opdateringer, og det er jeg ikke klar til! :) - Men det var dælme klamt den måde, du fortærrede rulladen på!
    /Katrine (Stines Dahls veninde)

    SvarSlet